Jak spełniać swoje marzenia? Cz. II




Jeśli jesteście ciekawi, jak wykorzystać swoją listę marzeń i skutecznie spełniać je punkt po punkcie, obejrzyjcie najnowsze wideo :)



Poniżej znajdziesz również transkrypcję nagrania.
_____________________________________


Mam nadzieję, że widziałeś poprzednie (i moje pierwsze! :)) wideo na temat marzeń, które nagrałam ostatnio. Jeśli nie, to gorąco Cię do tego zachęcam, dlatego że powyższe nagranie jest jego kontynuacją. Jeżeli też wykonałeś omawiane tam ćwiczenie i masz już swoją listę 100 marzeń, sprawdź, co zrobić z nią dalej.

Przede wszystkim, kiedy zbierzesz wszystkie swoje marzenia, w trakcie ich realizacji możesz napotkać problem przejawiający się w szybkim poddawaniu się i odpuszczaniu, a także chaosie w głowie (przerażenie, ile tego jest oraz dylemat, za co zabrać się najpierw). Cóż, czasem nie tak łatwo jest nadać priorytety swoim celom. I ja to rozumiem. Dlatego zaraz zajmiemy się tym, jak temu zaradzić.

Szybko poddajemy się przede wszystkim dlatego, że nie widzimy efektów swoich działań od razu. Chcielibyśmy, kiedy mamy już zaplanowane jakieś wydarzenie/cel/marzenie, żeby spełniło się to już, teraz, zaraz. Albo w jakimś konkretnie określonym przez nas czasie. Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Co wtedy robimy? W wielu przypadkach odpuszczamy, albo cel schodzi gdzieś na dalszy plan, do szufladki tzw. “kiedyś”.

Co można z tym zrobić?

Proponuję Ci pewne ćwiczenie.

Podziel sobie całą listę marzeń na 4 różne kategorie.

Zacznij od kategorii JA. Wypisz wszystkie bliskie Twojemu sercu pragnienia (mają dotyczyć tylko i wyłącznie Ciebie). Może to być jakaś wycieczka, kurs, nauka nowej umiejętności lub niecodzienne i ekscytujące przeżycie.

Następnie uwzględnij kategorię RELACJE - tutaj wypisz wszystkie rzeczy związane z rodziną i bliskimi Ci osobami. Może to być jakiś wspólny wypad za miasto, ale też np. chęć odbudowania jakiejś więzi.

Kolejna kategoria to PRACA/BIZNES - w tej kategorii uwzględnij wszystkie zawodowe kwestie. Awanse, plany na założenie własnej firmy, rozwinięcie działalności na rynki międzynarodowe, itp.

Ostatnim obszarem jest kategoria ZDROWIE, czyli wszystko związane z ćwiczeniami, odchudzaniem, poprawieniem swojej kondycji fizycznej, itd.

Dopiero kiedy pogrupujesz poszczególne cele, planujesz konkretne działania do każdego wpisanego punktu.

Mówiłam ostatnio o planowaniu tygodnia. I to ćwiczenie ma Ci właśnie w tym pomóc. Wybierz sobie po jednej rzeczy z każdej z tych kategorii. Łącznie będą to 4 różne rzeczy na dany tydzień. Następnie zdefiniuj małe zadania do wykonania - takie, które przybliżą Cię do realizacji wybranych przez Ciebie celów, nad którymi będziesz pracował w danym tygodniu.

Pokażmy to może na przykładzie.

Weźmy kategorię JA. Przyjmijmy, że chciałabym pojechać do Japonii. Nigdy tam nie byłam. Nie wiem też, jak takie przedsięwzięcie wygląda i jestem w tym całkiem zielona. Co więc robię? Planuję sobie na następny tydzień jedno małe zadanie dotyczące tej kategorii i wybranego przeze mnie celu: przygotuję kosztorys takiego wyjazdu. Niby prosta rzecz, ale już będę o krok dalej. Będę też wiedziała, ile pieniędzy muszę odłożyć, jakie rzeczy muszę uwzględnić w swoim podróżniczym budżecie, jak ta cała wycieczka ma przebiegać i, przede wszystkim, jak długo zajmie mi odkładanie pieniędzy na realizację tego marzenia. Tylko i aż tyle :)

Jak widzisz, nie jest to wszystko tak skomplikowane, na jakie wygląda. Trzymam za Ciebie mocno kciuki! Daj mi koniecznie znać w komentarzu, które z Twoich marzeń zamierzasz realizować w najbliższym czasie i które z zadań wybrałeś na nadchodzący tydzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz