Zarządzaj swoją karierą świadomie - książka "Nowe zasady skutecznej kariery"



Dzisiaj chciałam Wam co nie co powiedzieć na temat książki „Nowe zasady skutecznej kariery” napisanej przez Beatę Kapcewicz. Sama książka wpadła mi w ręce tak naprawdę przypadkiem, ponieważ otrzymałam ją, kiedy jeszcze nie można było jej oficjalnie dostać w księgarniach, podczas gdy kupowałam szkolenie u Beaty.

Kim jest autorka?

Autorka książki to prezes firmy Architekci Kariery oraz Dyrektor Zarządzający i Prezes Zarządu firmy Librandt. Beata jest doświadczonym executive career coachem, dzięki czemu często otrzymuje zaproszenia do stacji telewizyjnych, gdzie wypowiada się na temat kariery oraz personal brandingu. Pisze również artykuły z obszaru zarządzania karierą. Regularnie też prowadzi różne szkolenia, m.in. właśnie z budowania własnej marki. Oprócz tego, ma swoją stronę www.managerkariery.pl.

O czym jest ta książka?

Jak nie trudno zgadnąć, o planowaniu własnej kariery. Nie są to „suche” porady, ale bardzo ciekawie przekazana wiedza i doświadczenie zdobywane przez lata, które uzupełniają liczne ćwiczenia zawarte w książce. Dzięki temu „pracujemy” nad zmianami na bieżąco już w momencie czytania.
Książka podzielona jest na dwie części. Pierwsza „Dlaczego warto zarządzać swoją karierą?” zawiera takie informacje jak np. oczekiwania pracodawców i o tym, że sami jesteśmy marką samą w sobie, natomiast część druga „Zasady skutecznej kariery” oprócz treści zawiera ćwiczenia i pomoże nam m.in. odkryć nasze mocne strony oraz tzw. przewagę konkurencyjną, określić, jaką marką chcemy być i jak będziemy nią zarządzać, jak zadbać o nasze finanse, a także jak osiągnąć równowagę w życiu. To w tej części zajmujemy się konkretnym planowaniem naszej kariery zawodowej.

Dla kogo?

Na pewno dla osób, które nie wiedzą, jak swoją karierą pokierować i w którą stronę pójść. Książka będzie także pomocna, jeśli nie chcemy kurczowo trzymać się jednego pracodawcy, ale zależy nam na jego zmianie, a być może nawet na całkowitym przebranżowieniu się.

Moja opinia

Dla mnie jako studentki, która nie do końca wiedziała, co chce w życiu robić, książka naprawdę dużo dała. Wskazówki wiele mi uświadomiły, a ćwiczenia okazały się niesamowicie pomocne i książka bez nich nie byłaby już tak wartościowa. Czasem zdarzało mi się pominąć jakieś ćwiczenie, ponieważ po prostu nie byłam w stanie na tym etapie swojego życia go uzupełnić, jednak i tak warto było po tę książkę sięgnąć.
Krótko mówiąc, polecam każdemu, kto chce świadomie i dobrze zarządzać swoją karierą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz